کمپین تبلیغاتی

برای ایجاد کمپین تبلیغاتی لازم است تا 6 مرحله رو طی کنیم.

مرحله ی اول:

هدف کمپین خود را مشخص کنید.

اینکه بدونیم هدفمون از ایجاد کمپین تبلیغاتی چیه خیلی مهمه! بهتره که یک هدف مشخص رو برای کمپین تعیین کنیم.

مثلا: یک کمپین برای افزایش فالوور اینستاگرام، یا کمپین فروش یک محصول آموزشی(دیجیتالی یا فیزیکی)، یا یک کمپین برای حمایت از حیوانات شهری یا … .

سردرگمی حس خیلی بدیه و معمولا به هدف مورد نظر نمی رسه!

بهتره که برای هر کمپین تنها “یک” هدف مشخص بشه.

مرحله ی دوم:

کمپین خود را نام گذاری کنید.

نام گذاری کمپین دو مزیت بزرگ داره:

یک اینکه به تمرکز ما بر روی هدف کمپین کمک میکنه.

دو اینکه با تکرار اسم کمپین (کلمه ی کلیدی) باعث در ذهن موندن یا وایرال شدن (بر سر زبان ها افتادن) کمپین می شود.

مرحله ی سوم:

“مشتری هدف” را مشخص کنید.

اینکه بدونیم مشتریان ما چه شخصیتی دارند و خصوصیات اخلاقی آن ها چگونه است به پیدا کردن مشتریان هدف ما کمک بسیاری می کند.

ما باید بدونیم که مخاطبین ما که هستند تا بتوانیم برای متن های تبلیغاتی یا طراحی و قرار گیری بیلبورد ها و… برنامه ی درست تر و دقیق تری داشته باشیم.

مرحله ی چهارم:

محل تبلیغات خود را مشخص کنید.

باید مشخص کنیم که کجا میخواییم کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنیم. اگر بیلبورد تبلیغاتی است یا تو فضای اینترنت یا رسانه هایی مثل شبکه های تلویزیونی هرکدام فضایی کاملا جدا از هم دارند!

مرحله ی پنجم:

بودجه ی خود را برای کمپین مشخص کنید.

مدیریت سرمایه یا بودجه امری بسیار مهم برای شروع و برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی است.

ما برای تبلیغات باید متناسب با بودجه ی موجود قرار داد های تبلیغاتی را تنظیم کنیم تا در اواسط پروژه ی تبلیغاتی با کمبود بودجه مواجه نشیم.

مرحله ی ششم:

ایجاد کمپین!

با امید کمپینی موفقیت برای شما عزیزان.

آموزشتبلیغات

adتبلیغاتکمپین تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *